Opisy elektryczne


Aby utrzymać stałą prędkość obrotową w silniku komutatorowym stosuje się regulatory. W rzeczywistości są to dwie charakterystyki: jedna z opornością włączoną szeregowo do uzwojenia silnika i druga bez dodatkowej oporności. Zadaniem regulatora jest umożliwienie gwałtownego przejścia z jednej charakterystyki na drugą w zakresie zadanej prędkości. Z przebiegu charakterystyki wynika, że ustalenie prędkości obrotowej jest możliwe w pewnym przedziale obciążenia. Dla obciążeń o wartościach znajdujących się poniżej punktu A oporność włączona szeregowo w obwód silnika jest niedostateczna do obniżenia napięcia koniecznego do zmniejszenia prędkości obrotowej. Powyżej punktu — przeciążenie silnika nie pozwala na osiągnięcie prędkości obrotowej, przy której regulator zaczyna działać. Należy więc zwrócić uwagę na to, że regulator prędkości obrotowej nie jest w stanie utrzymać sztywnej charakterystyki ani w zakresie małych, ani w zakresie dużych obciążeń. Z tego względu szczególnie dobrze nadaje się do tych napędów, w których występuje już pewne wstępne obciążenie silnika, np. przekładnia zębata, i zmiany obciążenia zachodzą wobec tego w środkowej części charakterystyki.


  • Dodano: 9 lat 4 miesiące temu
  • Wyświetleń: 5630
  • Kliknięć: 1414
  •  25.12
  • 8198
  • 2.00

  •  Tagi: 

  • grawerowanie
  • opisy
  • tabliczki znamionowe
  • grawer
  • tabliczki grawerowane
  • laminat
  • szyldy opisowe
  • tabliczki ostrzegawcze
  • opisy elektryczne